NAZWA SPRAWY: SKŁADANIE DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI.
1. Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa wydziału - Wydział Podatków i Opłat
Numer pokoju - 1 (parter)
Wydział przyjmuje interesantów:
w poniedziałki, środy, czwartki od godz. 7:30 do 15:30
we wtorki od godz. 7:30 do 17:00
w piątki od godz. 7:30 do 14:00
Numer telefonu -
Naczelnik Wydziału - 75 77 59 900 wew. 0125
opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi 75 77 59 900 wew. 0133, wew. 0134, wew. 0135
e-mail: urzad(at)zgorzelec.eu (w miejsce „(at)” należy wpisać znak „@”)
2. Wymagane dokumenty:
- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - druk do pobrania
3. Opłaty:
- Złożenie deklaracji jest wolne od opłat.
- Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa.
- Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Opłatę skarbową w wysokości 17 zł uiszcza się w kasie Urzędu Miasta Zgorzelec ( od 01.05.2022r. kasa czynna- poniedziałek-piątek w godz. 8:00 do 12:00 bądź przelewem na rachunek bankowy Bank Pekao S.A. 86 1240 3464 1111 0010 6448 8360.
4. Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
- bez zbędnej zwłoki
5. Tryb odwoławczy:
- Tryb odwoławczy występuje tylko w sytuacji, kiedy została wydana decyzja o wysokości zobowiązania. Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem Burmistrza Miasta Zgorzelec, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
6. Pozostałe wskazówki, uwagi:
- KTO POWINIEN SKŁADAĆ DEKLARACJĘ?
- Właściciele nieruchomości, rozumiani także jako współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
- TERMIN SKŁADANIA DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
- właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
- W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Miejsce złożenia dokumentów:
Punkt Obsługi Interesanta
Urzędu Miasta Zgorzelec
ul. Domańskiego 7 /parter/
7. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2022r. poz. 2519 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022r. poz. 2651 t.j.)
- Uchwała Nr 454/2022 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 25 października 2022 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty - obowiązuje 01.01.2023 r.
- Uchwała nr 381/2022 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 23 lutego 2022 roku w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty - obowiązuje od 01.04.2022r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r., poz. 2142 z późn. zm.).
Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można rónież składać przez platformę EPUAP:
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać bez wezwania na indywidualny numer rachunku bankowego. W przypadku braku/ zagubienia indywidualnego numeru rachunku bankowego proszę się kontaktować z Wydziałem Podatków i Opłat pod nr tel. 75 77 59 900 wew. 0133, wew. 0134, wew. 0135.
Opłata przez Gminny Portal Podatkowy
Usługa e-podatki umożliwiająca całodobowy, bezpłatny dostęp do aktualnych informacji o wszystkich posiadanych wobec Gminy zobowiązaniach wynikających z podatków lokalnych.
Użytkownik posiadający nieruchomości opodatkowane podatkiem od nieruchomości w Gminie Miejskiej Zgorzelec, może przeglądać i weryfikować na swoim indywidualnym koncie wymiar podatków i opłat za pośrednictwem Internetu. Przeglądanie konta jest możliwe 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
Korzyści:
bezpośredni dostęp do bieżącej, indywidualnej informacji o należnościach i terminach
oszczędność czasu, papieru i kosztów korespondencji pocztowej
prosty sposób aktywacji konta – wystarczy Profil Zaufany (pz.gov.pl)
Zachęcamy do dokonywania płatności za pośrednictwem portalu podatkowego pod adresem: podatki.zgorzelec.eu